110306075472268463

The Experience Economy: Ένα βιβλίο -μια άποψη- που θα αλλάξει τον τ?όπο που οι επιχει?ήσεις βλέπουν το εαυτό τους

Π?όσφατα διάβασα το πα?απάνω πολ? ενδιαφέ?ον βιβλίο των B. Joseph Pine, James H. Gilmore. Ένα έ?γο που δίνει μια νέα διάσταση στην αντιμετώπιση που επιφυλάσουν οι επιχει?ήσεις στους πελάτες τους -αλλά και στις ίδιες τις υπη?εσίες τους!-.

Η βασική θεώ?ηση:

  • Ένας κόκος καφέ που πα?άγεται στις φυτείες πχ. της Β?αζιλίας είναι απλώς commodity που πωλείται στα Χ?ηματιστή?ια εμπο?ευμάτων.
  • Ο καβου?δισμένος καφές που συσκευάζεται και πωλείται στα σουπε?μά?κετ είναι ένα π?οϊόν π?ος κατανάλωση.
  • Το σε?βί?ισμα του καφέ σε οποιαδήποτε καφετέ?ια ανά τον κόσμο είναι μια υπη?εσία.
  • Το σε?βί?ισμα και η απόλαυση του καφέ στην κο?υφή του π??γου του Άϊφελ είναι μια εμπει?ία.

Κάποια στιγμή μέσα στα τελευταία 30 χ?όνια, όλοι ά?χισαν να ανακαλ?πτουν ότι ο κλάδος των υπη?εσιών είναι η ατμομηχανή των οικονομιών της Δ?σης, στέλνοντας στη δε?τε?η θέση -από την άποψη της πα?αγωγής πλο?του- τη βιομηχανία. Στην α?χή πολλοί ήταν μουδιασμένοι από το γεγονός ότι η βασισμένη στην πα?αγωγή π?οϊόντων οικονομία έδινε τη θέση της σε μια οικονομία που δεν είχε χει?οπιαστά π?οϊόντα (tangibles).

Πολ? επιτυχημένες εται?είες ανακάλυπταν ότι, ο καλ?τε?ος τ?όπος να διαφο?οποιήσουν τα π?οϊόντα τους από τον ανταγωνισμό, ήταν να π?οσθέσουν σε αυτά υπη?εσίες. Υπη?εσίες που είχαν κάποια αξία για τον πελάτη.

Όμως, σ?μφωνα με τους συγγ?αφείς του βιβλίου, η πήχυς ανεβαίνει και πάλι για τις εται?είες. Ο κλάδος των υπη?εσιών θα α?χίσει να αντικαθίσταται με κάτι ακόμα πιό εφήμε?ο και αμφισβητήσιμο: τις Εμπει?ίες. Εν μέ?ει εξαιτίας της τεχνολογικής π?οόδου αλλά και των αυξημένων απαιτήσεων των καταναλωτών, ο κλάδος των υπη?εσιών αντιμετωπίζεται όλο και πε?ισσότε?ο σαν εμπό?ευμα (commodity) που έχει σαν βασικό στοιχείο ανταγωνισμο? την τιμή.

Οι συγγ?αφείς αναφέ?ουν ότι “…οι επιχει?ήσεις που επιμένουν να κινο?νται στον συ??ικνο?μενο κόσμο των εμπο?ευμάτων και υπη?εσιών, θα μείνουν αδιάφο?ες στο μυαλό του καταναλωτή. Για να το αποφ?γουν, θα π?έπει να μάθουν να π?οσφέ?ουν μια πλο?σια, συνα?παστική εμπει?ία.”

Η Οικονομία των Εμπει?ιών είναι ενδιαφέ?ουσα για τους επαγγελματίες του Μά?κετινγκ όπως επίσης και για κάθε έναν που ενδιαφέ?εται να έχει μια φ?έσκια ματιά στο πως θα είναι ο κόσμος των επιχει?ήσεων σε λίγα χ?όνια από σήμε?α.

Advertisements

0 Responses to “110306075472268463”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: