To marketing στη μετα-Cluetrain εποχή

Η Tara Hunt στο σπουδαίο blog της μας βάζει στον π?οβληματισμό του ποιά θα είναι η μο?φή και τα ζητο?μενα του marketing στην εποχή μετά την κυ?ια?χία του Cluetrain. Τώ?α, θα μου πείτε εδώ δεν έχουμε δει την Cluetrain εποχή -καλά καλά δεν ξέ?ουμε αν αυτό τ?ώγεται ή πίνεται- θα σκεφτόμαστε την επόμενη γενιά? ?α δο?με π?ώτα τι λέει το Cluetrain manifesto (εδώ και σε βιβλίο από την Amazon):

Το κεντ?ικό του μήνυμα συμπυκνώνεται στη φ?άση “Οι αγο?ές είναι συζητήσεις (markets are conversations)“. Συζητήσεις που, μέσω του Internet είναι καθημε?ινές, δια?κείς και εξελισσόμενες. Και σαν αποτέλεσμα, οι αγο?ές γίνονται δια?κώς όλο και πιο έξυπνες – και μάλιστα πιο γ?ήγο?α από τις ίδιες τις εται?είες.

Τι π?έπει να γίνει? Οι εται?είες π?έπει να γίνουν μέ?ος αυτών των συζητήσεων αν θέλουν να επιβιώσουν. ?α κουβεντιάζουν καθημε?ινά. Κυ?ίως μέσω του Internet. ?α λαμβάνουν τα μην?ματα των αγο?ών. Απολαυστικά χα?ακτη?ιστικός είναι ο -φανταστικός- διάλογος που κάνει ο Hugh MacLeod στο δικό του “The Hughtrain” (πα?άφ?αση του Cluetrain), για το πως μπο?εί να χάσουν την αγο?ά τους οι εται?είες που επιμένουν να στέλνουν στην αγο?ά τα πα?αδοσιακά μην?ματα marketing, που απλά π?ομοτά?ουν το π?οϊόν τους. Π?οσέξτε το διάλογο της εται?είας Cryptonite με την αγο?ά:

Π?ώτη μέ?α:

Cryptonite: Οι κλειδα?ιές μας για ποδήλατα είναι οι καλ?τε?ες.
Αγο?ά: ?αι, οι κλειδα?ιές σας είναι οι καλ?τε?ες

Δε?τε?η μέ?α:

Cryptonite: Οι κλειδα?ιές μας για ποδήλατα είναι οι καλ?τε?ες.
Αγο?ά:?αι, οι κλειδα?ιές είναι ακόμα οι καλ?τε?ες

Τ?ίτη μέ?α:

Cryptonite: Οι κλειδα?ιές μας για ποδήλατα είναι οι καλ?τε?ες.
Αγο?ά: Εεεε.. ?αι, σίγου?α είναι, αλλά τι είναι όλος αυτός ο θό?υβος με το βίντεο που κυκλοφό?ησε στο Διαδίκτυο που δείχνει πως πα?αβιάζει κάποιος τις κλειδα?ιές σας σε 10 δευτε?όλεπτα μόνο με ένα στυλό Bic?

Τέτα?τη μέ?α:

Cryptonite: Οι κλειδα?ιές μας για ποδήλατα είναι οι καλ?τε?ες.
Αγο?ά: Ει, μόλις είδα το βίντεο αυτό στην ιστοσελίδα του φίλου μου. Και τα έχω ψιλοπά?ει επειδή μόλις αγό?ασα τις νέες σας κλειδα?ιές μόλις π?ιν 3 εβδομάδες, και ανα?ωτιέμαι αν μπο?ο?ν να μου τις πα?αβιάσουν με το Bic στυλο. Μπο?ο?ν να πα?αβιάσουν όλα τα μοντέλα ή μόνο ένα-δυο από αυτά?

Πέμπτη μέ?α:

Cryptonite: Οι κλειδα?ιές μας για ποδήλατα είναι οι καλ?τε?ες.
Αγο?ά: Μόλις επισκέφθηκα το website σας και δεν είδα να λέτε τίποτα για το π?όβλημα με τα στυλό Bic. Τι στο διάολο θα κάνετε με αυτό? Θα διο?θώσετε τις κλειδα?ιές, ή θα μας επιστ?έψετε τα χ?ήματά μας?

Έκτη μέ?α:

Cryptonite: Οι κλειδα?ιές μας για ποδήλατα είναι οι καλ?τε?ες.
Αγο?ά: Όχι δεν είναι! Είστε ηλίθιοι…

H Cryptonite απλώς δεν ήθελε να συζητήσει. Δεν ήθελε να πα?ακολουθήσει την αγο?ά. Αν κάποιος έστελνε στην εται?εία e-mail για το π?όβλημα, το πολ?-πολ? να έπαι?νε απάντηση η οποία όμως θα ήταν π?οσωπική. Αν εται?εία είχε ένα (ή πα?απάνω) blog στο site της και ενθά??υνε το διάλογο για τα π?οϊόντα της με το κοινό, θα είχε πολλαπλά οφέλη. Μέσα από ένα διάλογο σε καθα?ά ανθ?ώπινο επίπεδο με τους πελάτες (και όχι με άψυχα Δελτία Τ?που) θα μπο?ο?σε να παί?νει τα μην?ματα της αγο?άς καθημε?ινά και να ενισχ?ει με αυτήν τους δεσμο?ς της.

Πε?ισσότε?α στο 2ο μέ?ος….

Advertisements

0 Responses to “To marketing στη μετα-Cluetrain εποχή”



  1. Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s





%d bloggers like this: